niedziela, 9 czerwca 2013

With Eyes Wide Open - suitesamba

Tytuł: With Eyes Wide Open
Autor: suitesamba
Ilość słów: ~70 tys
Ostrzeżenia: jak dla mnie - żadnych, dla tych wrażliwszych: voyeryzm

Ech, już zapomniałam jak to jest wciągnąć się w opowiadanie, szczególnie dłuższe. Dzięki najnowszemu odkryciu - Tumblr/snarry znalazłam wiele opowiadań, o których istnieniu wcześniej nie słyszałam. With Eyes Wide Open czytałam prawie bez przerwy, spędziłam pół leniwej niedzieli z readerem w ręku skutecznie odganiając sen.

Jakkolwiek wciągnęło mnie prawie bez reszty wiem, że niekoniecznie świadczy to o jakości fika, po prostu tęskniłam za takim tekstem i już. Jest spokojne, przewidywalne, oparte na kliszy starszej niż sam fandom (wymuszone małżeństwo), wszystko idzie tak, jak powinno. Snape jest wyjątkowo łagodny, nawet jak dla mnie (która wolę tę jego łagodniejszą wersję), pod koniec robi się trochę zbyt tęczowo, więc ostatnie akapity tylko przeleciałam wzrokiem.

Mimo wszystko mam jednak poczucie porządnie napisanego opowiadania - z przemyślaną intrygą, ładnie nakreślonymi postaciami, naturalnymi dialogami. Żeby zachęcić (albo zniechęcić) powiem tylko, że małżeństwo inicjuje Narcyza Malfoy, która chce odciągnąć Snape'a od męża... i syna. Żaden poboczny pairing jednak nie wchodzi w grę, proszę się nie obawiać.

Na wolną niedzielę - i gdy nic innego nie ma pod ręką - polecam.


 

1 komentarz:

  1. Ostatnio czytałam to opowiadanie! Bardzo mi się podobało. Choć było spokojnie i dość przewidywalne, to również miałam poczucie dobrze wykonanej roboty. Rzadko spotyka się takie fiki. Zwykle jest tak, że są ciekawe czy ekscytujące, ale ocena warsztatu wypada słabo. Tutaj warsztat był naprawdę dobry.

    Ciekawa rzecz, że z początku odrzucił mnie tytuł i opis. Myślałam, że będzie to coś w stylu horroru albo thrillera, gdzie będę upatrywać niebezpieczeństwa na każdym kroku, a ja nie lubię się bać XD Ostatecznie przełamałam się i było warto :)

    Pozdrawiam ciepło!
    Phoe

    OdpowiedzUsuń